توب ستوريرياضةفن ومنوعات

تعليق إبراهيم فايق على هزيمة منتخب مصر الأولمبي الثقيلة أمام المغرب

سادت حالة من الجدل المشوب بغضب كبير، من الجماهير ونجوم الفن والرياضة، عقب الهزيمة المهينة لمنتخب مصر الأولمبي أمام المنتخب المغربي 6-0، على ملعب لا البوجوار لتحديد المركز الثالث والميدالية البرونزية بدورة الألعاب الأولمبية باريس 2024. وفيما يلي نقدم لكم تعلبق الإعلامي إبراهيم فايق، على هزيمة منتخب مصر الأولمبي الثقيلة أمام المغرب

 

إبراهيم فايق: «خسارة كارثية»

علق الإعلامي إبراهيم فايق، على هزيمة منتخب مصر الأولمبي الثقيلة أمام المغرب، بستة أهداف دون رد، في اللقاء الذي جمعهما مساء اليوم، لحساب لقاء تحديد المركزين الثالث والرابع في أولمبياد باريس 2024.

وكتب إبراهيم فايق عبر حسابه الرسمي على منصة “إكس”: «خسارة كارثية.. فرق واضح في كل حاجة.. احنا ناس بنشتغل اليوم بيومه.. ارزقيه على باب الله.. بنفرح باليومية اللي نخدها وبنكسل نشتغل تاني يوم.. ما هي بتيجي بالجدعنه والفهلوه.. أخطط ليه وارتب ليه واشتغل قبلها بسنين؟!!».

منتخب مصر

وتابع: «دي أقصى حاجة ممكن تتعمل في حالة اللاتخطيط دي.. جهود فردية من اللعيبة أحيانا.. رغبة تزيد وتقل.. نجاح مدرب بشكل أحادي جدا في ظل مقاومة لكل طلباته.. يعني إنت في حالة العبث دي اخدت كل حاجة تقدر تاخدها».\

 

لاعبو منتخب مصر 

وأضاف: «مستحيل تقدر تنافس المنظومة الجماعية اللي عندها خطة وأهداف واضحة وشكل ونشأة معينة بيوصل أعلى رتم فيها في البطولات الكبيرة علشان كده بكل تقدير ببارك للمنتخب المغربي.. حقهم وعن جدارة».

منتخب المغرب 

وأكمل: «واحنا خلينا واقعيين مش هيبقى معندناش ونتساوى باللي اجتهد ونظم ورتب لنفسه من سنين.. حزين علشان اللاعيبه بتاعة منتخب مصر الأوليمبي دي والجهاز تعبوا جدا وكانوا يستحقوا ختام أفضل بس مستوعب أنهم اشتغلوا في لا منظومة موجودة من زمان بلا أي نظام.. فالعيب مش هيبقى عندهم أبدا».

 

Related Articles

أضف تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Back to top button