الشعلة

تسريب جديد لخيرت الشاطر ضد الإعلام.. ورد حازم من السيسي في الاختيار 3

شهدت الحلقة الـ 25 من مسلسل “الاختيار 3” العديد من الأحداث.

وأذاعت الحلقة تسريب لأول مرة لنائب مرشد الإخوان خيرت الشاطر بخصوص الإعلام ورد حازم من الفريق عبد الفتاح السيسي.

وقال خيرت الشاطر: “معظم القنوات الفضائية الرئيسية مملوكة لرجال أعمال، وإنهم ليسوا أصحاب مصلحة لاستقرار الأوضاع في البلد، خاصة مع الانفتاح اللي حاصل في الإعلام.. كان زمان الإعلام بيبقى موجه من بعض أجهزة الدولة إنما دلوقتي لمصلحة أصحابه.. هما مولعين البلد دلوقتي”.

ورد السيسي على حديث خيرت الشاطر في أكثر من لقاء بشكل حازم بأن الإعلام المصنف “إسلاميا” يقدم العديد من مواقف “الكذب والتلفيق.. وهنظبطه دلوقتي”.

ونبه السيسي خيرت الشاطر لأمر هام قائلاً: “ده اللي كانت الناس مستنياه تشوفه من القوى الفاعلة اللي جت.. شوفوا الناس عاوزه منكوا ايه عشان يدوكوا وزنكوا الحقيقي”.

مسلسل «الاختيار 3» دراما فريدة من نوعها تتناول فترة عصيبة عاشها المصريون في ظل زمن جماعة الإخوان الإرهابية تحت قيادة الرئيس محمد مرسي.

ويقوم ببطولة مسلسل “الاختيار 3” النجوم ياسر جلال في دور الفريق عبدالفتاح السيسي، كريم عبدالعزيز (زكريا يونس ضابط الأمن الوطني)، أحمد عز (مروان العدوي ضابط المخابرات العامة)، أحمد السقا (مصطفى خليفة ضابط المخابرات الحربية)، خالد الصاوي (خيرت الشاطر)، صبري فواز (الرئيس المعزول محمد مرسي)، عبدالعزيز مخيون (محمد بديع مرشد جماعة الإخوان الإرهابية)، بيومي فؤاد (سعد الكتاتني).

يعرض مسلسل “الاختيار 3” على قناة ON E فى تمام الساعة 9:30 مساء. ويعرض على قناة ON دراما الساعة 11.20 مساء، ويعرض الساعة 6 صباحا والساعة 10.30 صباحا والساعة 4.40 مساء.

مقالات ذات صلة

مروة عبد المنعم تنهار في البكاء: محدش وقف جنبي ومش عارفة بصرف إزاي

admin

الموت يفجع وزير المالية الدكتور محمد معيط

admin

رمضان 2024.. حمادة هلال يجدد صراعه مع العفاريت في «المداح 4»

admin